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Udine Palazzo Morpurgo - Trieste  Magazzino delle Idee - 2018

   

 

 

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LE FORME DI COMUNICAZIONE E ORGANIZZAZIONE - UNA SOCIETA' IN MOVIMENTO

OBLIKE SPOROČANJA IN ORGANIZIRANOSTI- RAZGIBANA DRUŽBA

LIS FORMIS DI COMUNICAZION E DI ORGANIZAZION - UNE SOCIETÂT IN MOVIMENT  

La manifestazione, il corteo, l'occupazione, la disobbedienza sono strumenti di lotta e insieme momenti di incontro e riconoscimento, in cui si conferma la propria capacità di organizzazione. Con gli suoi striscioni, i cartelli, gli slogan, le canzoni, il corteo ci mostra alla città, o si affianca alla lotta dei lavoratori; con le sue soste presso le Istituzioni ci fa riconoscere come protagonisti con cui è necessario fare i conti. La disobbedienza, con l'occupazione, è la più odiata dal potere, perché diretta, non generica: lezioni interrotte, proteste negli autobus, repliche a voce ai "Baroni" scatenano spesso tentativi di denuncia alla magistratura. L'occupazione interrompe il funzionamento meccanico della scuola e il giocattolo del tacito consenso, permette di sperimentare modi nuovi di stare assieme e rifiuta il concetto baronale di "L'Università è mia", perché l'Università è del popolo, è "nostra".

 Manifestacije, povorke, okupacije in nepokorščina so hkrati bojno sredstvo in razpoznavni momenti organiziranosti gibanja. S transparenti, napisi, gesli in protestno pesmijo na povorkah postanemo študenti razvidni v mestu in pridruženi delavskim bojem. S postanki pred sedeži glavnih javnih ustanov sporočamo, da ni več mogoče mimo nas. Nepokorščina in zasedbe so neposredne, zato so najmanj po godu oblastem: prekinitve predavanj, protesti na avtobusih, glasno ugovarjanje »baronom« so večkrat povod za poskuse sodstvenih ovadb. Z zasedbo je tradicionalno hierarhično avtoritarno delovanje Univerze prekinjeno, preiskušajo se nove metode skupne delovne angažiranosti; »baronov« koncept 'Univerza je moja' se umakne konceptu 'Univerza je naša'.

 

 

 

 

La manifestazion, il corteu, la ocupazion, la disubidience a son struments di lote e insiemi moments di incuintri e di ricognossiment, là che si conferme la proprie capacitât di organizazion. Cui siei strissons, i cartei, i sprocs, lis cjançons, il corteu nus mostre ae citât, e nus met dongje de lote dai lavoradôrs; cu lis sôs fermadis denant des Istituzions nus fâs ricognossi tant che protagoniscj che cun nô si à di fâ i conts. La disubidience, cu la ocupazion, e je la robe plui odeade dal podê, parcè che e je direte, no gjeneriche: lezions fermadis, protestis intai autobus, replichis a vôs ai "barons" a discjadenin dispès tentatîfs di denunzie ae magjistrature. La ocupazion e ferme il funzionament mecanic de scuele e il zuiatul dal consens cidin, e permet di sperimentâ mûts gnûfs di stâ insiemi e e refude il concet baronâl di "la universitât e je mê", parcè che la universitât e je dal popul, e je "nestre".

 

 Chi era “Padrone del mondo” aveva radio, televisione e molti giornali per diffondere la sua versione dei fatti. Il movimento risponde con gli strumenti che ha a disposizione: con la comunicazione scritta - volantini, striscioni, dazibao (cartelloni murali), scritte sul muro, cartelloni, riviste e libri  - con la grafica dei manifesti, con la comunicazione "multimediale" - slogan, canzoni e canzonieri, dischi e concerti-   con la parola presa nelle assemblee, gli slogan nei cortei  ma anche prodotti più complessi come i film proiettati nei "cineforum" e discussi nei dibattiti che ne seguivano.

 

 Kdor je razpolagal z oblastjo, je širil svojo verzijo dogodkov preko Tv, radia in časopisov. Študentsko gibanje je uporabljalo njemu dosegljiva sredstva in načine: pisno sporočanje- letake, trasparente, datsibao oziroma »stenčase«, napise po zidovih, revije in knjige-, grafiko lepakov, tedanjo »multimedijsko« tehniko- gesla, pesem, koncerte-, prisvojeno besedo na zborovanjih, gesla na povorkah, kot tudi zahtevnejša izrazna sredstva- film v kinoforumih z debatami, ki so redno sledile projekcijam.

 

 

 

Cui che al jere “paron dal mont” al veve radio, television e tancj gjornâi par difondi la sô version dai fats. Il moviment al rispuint cui struments che al à a disposizion: cu la comunicazion scrite, o ben volantins, strissons, dazibao (cartelons murâi), scritis sui mûrs, cartei, rivistis e libris; cu la grafiche dai manifescj, cu la comunicazion "multimediâl" - sprocs, cjançons e cjançonîrs, discs e concierts -;  cu la peraule cjapade intes assembleis, cui sprocs intai corteus, ma ancje cun prodots plui complès tant che i cines proietâts intai "cineforum" e discutûts intai dibatiments che a vignivin daspò.

 ⇒ Divieto di affissione”: questo divieto appare particolarmente odioso al movimento. Non avendo a disposizione i mezzi di comunicazione dei gruppi dominanti bisognava infrangere le regole per farsi sentire. Nel "Maggio francese" la "Scuola di belle arti" diventa “Atelier populaire”. Si vuole usare l'arte per aiutare il movimento. Si volevano vendere i manifesti, invece vengono subito affissi sui muri. Per produrne tanti bisogna usare una tecnica rapida: la serigrafia. Dall'idea alla realizzazione di un laboratorio passa un pomeriggio. La tecnica impone le modalità dell’espressione: forme semplici e simboli efficaci. Nello stile "francese" dei manifesti verranno realizzate serigrafie sul "Che".

 

 

 

 ⇒ »Plakatiranje preovedano« : ta prepoved je bila za gibanje težko prebavljiva, saj je bila prav njena kršitev pogoj za sporočanje. »Francoski maj« na primer je »Šolo lepih umetnosti« preimenoval v »Ljudski atelje«. Cilj je bil postaviti Umetnost v 'službo' gibanju. Uveljavila se je serigrafska tehnika, ki je omogočala naglo tiskanje in razmnoževanje visokega števila lepakov, ki jih je bilo treba v najkrajšem času nalepiti po zidovih. En sam popoldan je moral zadostovati za rojstvo ideje in njeno realizacijo v laboratoriju. Ta tehnika zahteva enostavne oblike in učinkovite simbole; znamenite so serigrafije s podobo Che Guevare v slogu francoskih manifestov.

 

 

 

 ⇒ “Improibizion di afission”: cheste improibizion e je cetant odeose pal moviment. Cence vê a disposizion i mieçs di comunicazion dai grups dominants, al tocjave rompi lis regulis par fâsi sintî. Intal Mai francês, la “Scuele di bielis arts” e devente “Atelier populaire”. Si vûl doprâ la art par judâ il moviment. Si volevin vendi i manifescj, invezit a vegnin tacâts daurman tai mûrs. Par produsint une vore, si à di doprâ une tecniche svelte: la serigrafie. De idee ae realizazion di un laboratori, al passe un dopomisdì. La tecniche e impon lis modalitâts de espression: formis semplicis e simbui di impat. Intal stîl "francês" dai manifescj, a vignaran fatis serigrafiis sul "Che".

Movimento… operaio, studentesco, femminista, cattolici del "dissenso", pacifista e antimilitarista, generazionale, liberazione sessuale, diritti civili, per la casa e comitati di quartiere, ecologista, soldati democratici (e proletari in divisa), carceri, sindacato di polizia, culturale (cinema, letteratura, canzone di protesta, grafica politica, fotografia etc.), controinformazione, psichiatria e medicina democratica, non-neutralità delle scienze, magistratura democratica, urbanisti, cooperativo, delle comuni...

 

 

 Gibanje...delavsko, študentsko, feministično, katoliških oporečnikov, pacifistično in protimilitaristično, generacijsko, za spolno osvobajanje, za človečanske pravice, za pravico do stanovanja in rajonskih odborov, ekologistično, za demokratizacijo vojaškega roka, za izboljšanje pogojev v zaporih, za sindikalno pravico policistov, kulturno ( kinematografija, književnost, protestna in uporniška pesem, politična grafika, fotografija itd.), protiinformacija, demokratično zdravstvo in psihjatrija, nepristranskost znanosti, demokratično sodstvo, zadružništvo, komune...

 

 Moviment… operari, studentesc, feminist, dai catolics "dissidents", pacifist e antimilitarist, gjenerazionâl, de liberazion sessuâl, dai dirits civîi, pe cjase e pai comitâts di cuartîr, ecologjist, dai soldâts democratics (e proletaris in monture), des presons, dal sindicât di polizie, culturâl (cine, leterature, cjançon di proteste, grafiche politiche, fotografie, e v.i.), de cuintriinformazion, de psichiatrie e de medisine democratiche, de no neutralitât des siencis, de magjistrature democratiche, dai urbaniscj, cooperatîf, des comunis...


LA VIDEO-ASSEMBLEA, UN’INSTALLAZIONE MULTIMEDIALE


VIDEOSKUPŠČINA, MULTIMEDIALNA INSTALACIJA


LA VIDEO ASSEMBLEE, UNE INSTALAZION MULTIMEDIÂL

 

“CONCORDO CON IL COMPAGNO CHE MI HA PRECEDUTO, MA …”

 

 


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